středa 11. listopadu 2015

Zázvorový sirup

Dnes jsem náhodou na FB objevila příspěvek o léku na všechny podzimní neduhy! Tak jsem se tedy rovnou zásobila :-). Článek nekecá - po ochutnání finálního produktu jsem měla co dělat, abych neochutnávala koncentrát vesele dál ;-).


Na dávku přibližně 0,6 l budete potřebovat:
100 - 150 g zázvoru
400 g třtinového cukru (použila jsem cukr Demerara)
500 g vody
-------------------
1 citrón
1 lžíce medu


Zázvor oloupeme a nakrájíme na tenké plátky. Do kastrůlku dáme 0,5 l vody, vsypeme zázvor a cukr. Pozvolna zahřejeme a vaříme asi 20 minut.


 Pak přidáme na plátky nakrájený citrón a vaříme dalších 20 minut. (Z původního receptu nebylo jasné, zda citrón použít i s kúrou. Protože jsem neměla takhle nahonem doma citrón v bio kvalitě, radši jsem ho oloupala a teprve pak nakrájela.)


Sirup odstavíme z plotny a vmícháme lžíci medu. Necháme vychladnout a přecedíme přes plátýnko do lahví. Radši jsem dala sirup do lednice. Ale myslím, že tam stejně dlouho nevydrží :-).

P.S.: Na dochucení "šťávy" k pití bude asi výborně fungovat čerstvá citrónová šťáva.

Zdroj: internet

Žádné komentáře:

Okomentovat