sobota 1. srpna 2015

Vepřové kotlety zapečené s cibulí, smetanou a sýrem

Nedávno jsem u kamarádky ochutnala velmi chutné jídlo. A protože není až tak složité na přípravu, jala jsem se ho o víkendu vyzkoušet. Snad jsem si zapamatovala vše zásadní, ale i kdyby ne, s výsledkem jsem byla spokojena :-).

Budete potřebovat:
* vepřové kotlety
* cibuli
* smetanu 33%
* sýr Eidam
* hořčici
* máslo
* sůl, případně pepř

Postup:
Kotlety jsem naklepala, lehce osolila, decentně pomazala hořčicí a vložila do máslem vymazaného pekáčku. Oloupala jsem si cibuli (odhadem 1 střední cibuli na jednu kotletu - záleží, jak moc silnou vrstvu cibule chcete), a nakrájela na tenké čtvrtkroužky. Na pánvičce jsem rozehřála máslo a cibuli jsem pár minut opékala tak, aby zesklovatěla. Příště zkusím nechat ještě o trochu déle, aby začala chytat zlatou barvu. Protože jsem měla s cibulí skluz, šoupla jsem v mezičase kotlety do již vyhřáté trouby asi na 20 minut zapéct (horkovzduch na 180°C). Dle instrukcí se zapéká vše najednou, ale ničemu to nevadilo, takže i tento postup je možný. Maso jsem posypala cibulí, zalila smetanou a posypala strouhaným sýrem. Na 7 kotlet jsem měla 250 ml smetany a asi 250 g sýra (Eidam 30%). Zapékala jsem celkově cca 50 minut, ke konci je asi dobré kontrolovat barvu. Když tak nad tím přemýšlím, možná vůbec nebylo od věci ty kotlety předpéct, protože pak sýr zbytečně nehnědl. Maso bylo opravdu šťavnaté a zbylo i dost "sosu" na brambory.


P.S.: Díky, Evi :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat