pátek 29. května 2015

Víkendový pecen

Pokračuji ve své zkoušecí krasojízdě a tentokrát jsem si vypůjčila recept od jedné paní z FB skupiny, jejíž chleby se mi moc pozdávají. Jen jsem si trochu upravila množství surovin (původně byl recept na jedenapůlnásobek mého "standardního" pecnu), a i tak jsem si málem odpálila robota... A taky jsem si trochu pohrála s teplotou v první fázi pečení (při zapaření). Bochník měl po upečení 1310 g.



Tady je recept s postupem:

** cca 2 PL kvásku
** 150 g žitné chlebové mouky
** 160 g vlažné vody
- 10-12 hodin nechat rozkvasit (já nechávám asi 10 hodin, záleží na síle kvásku)
- nezapomenout z rozkvasu odebrat cca 2 PL kvásku na další pečení a dát do lednice

- pak jsem přidala
** 600 g pšeničné chlebové hladké
** 150 g pšeničné celozrnné
** 370 g vlažné vody se zbytkem syrovátky z jogurtu (dle savosti mouky)

- smíchat a nechat 30 minut stát (přikrýt)
- poté přidat
** 14 g soli
** lžíci drceného kmínu
- hnětat v robotu 3+7 minut (I/II rychlost)

- nechat 2 hodiny zrát, v mezičase dvakrát po 40 minutách přeložit (zvládla jsem to jednou a evidentně to taky stačilo)
- po dvou hodinách několikrát přeložit, vytvarovat bochník, lehce do pomazlit kukuřičným škrobem jako další prevenci proti přilepení a vložit do žitnou moukou vysypané ošatky
- nechat 2 hodiny kynout

- pečení - 7,5 minuty na 260°C a 7,5 minut na 230°C se zapařením, pak vyvětrat troubu, vytáhnout spodní plech s vodou, pokropit chléb rozprašovačem, dopéct 40 minut na 190°C
- chléb musí na poklep zvonit
- vyndat na mřížku, postříkat vodou a nechat zchladnout

Oblíbená fotodokumentace od ošatky po prvních 10-12 minut...

 Po prvních 15 minutách...

 Střídka je krásně měkká a nadýchaná

Žádné komentáře:

Okomentovat